§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Jesteśmy Słupskim Domem Start’upów, zarządzanym przez Witaj Świecie Sp. z o. o.
- Za funkcjonowanie Słupskiego Domu Start’upów odpowiada menadżer. Do jego obowiązków należy:
- współpraca z korzystającymi ze wsparcia Słupskiego Domu Start’upów,
- nadzorowanie udzielanego wsparcia merytorycznego.
§ 2
DEFINICJE
W Regulaminie posługujemy się terminami:
- My – Witaj Świecie Sp. z o. o., zarządzająca Słupskim Domem Start’upów,
- Ty – osoba/podmiot korzystająca/y ze wsparcia Słupskiego Domu Start’upów,
- Start’up – nowo utworzone przedsiębiorstwo lub organizacja tymczasowa, poszukująca modelu biznesowego,
- Formularz zgłoszeniowy – formularz, który składasz do nas, aplikując o przyjęcie do Słupskiego Domu Start’upów (załącznik nr 1 do Regulaminu),
- Umowa – umowa na korzystanie z usług Słupskiego Domu Start’upów (załącznik nr 2 do Regulaminu),
- Menedżer – osoba zarządzająca Słupskim Domem Start’upów z ramienia Witaj Świecie Sp. z o. o.
§ 3
CELE DZIAŁANIA SŁUPSKIEGO DOMU START’UPÓW
Prowadząc Słupski Dom Start’upów:
- wspieramy osoby indywidualne, zespoły oraz firmy/start’upy w tworzeniu i rozwijaniu produktów biznesowych,
- tworzymy kreatywną przestrzeń dla Ciebie i wszystkich zainteresowanych, chcących zrealizować swój pomysł biznesowy,
- budujemy sieci społeczności technologicznej,
- budujemy sieci współpracy z instytucjami otoczenia biznesu, dużymi przedsiębiorstwami oraz instytucjami finansowymi,
- promujemy Słupski Dom Start’upów jako miejsce, w którym tworzą się i rozwijają przedsięwzięcia. biznesowe.
§ 4
ZAKRES WSPARCIA ŚWIADCZONY PRZEZ SŁUPSKI DOM START’UPÓW
- Świadczymy usługi wspierające biznes, w tym:
- udostępnianie przestrzeni,
- usługę mentoringu,
- doradztwo,
- szkolenia/warsztaty/spotkania,
- usługę animacyjną,
- usługi promocyjne.
- Nasze wsparcie dedykujemy Tobie, jeśli:
- jesteś przedsiębiorcą prowadzącym działalność nie dłużej, niż 24 miesiące w chwili zgłoszenia się do projektu, lub zamierzasz rozpocząć świadczenia nowej usługi/produktu w ramach prowadzonej dotychczas działalności,
- jesteś start’upem,
- jesteś pełnoletni i chcesz rozpocząć działalność.
- Przez usługi udostępniania przestrzeni rozumiemy:
- umożliwienie nieodpłatnego korzystania z powierzchni użytkowej oraz infrastruktury biurowej, w tym:
- korzystanie z usług sekretariatu podczas godzin otwarcia Słupskiego Domu Start’upów,
- korzystanie z przestrzeni biurowej,
- korzystanie z sieci internetowej w godzinach otwarcia Słupskiego Domu Start’upów,
- korzystanie z sali konferencyjnej.
- umożliwienie nieodpłatnego korzystania z powierzchni użytkowej oraz infrastruktury biurowej, w tym:
- Poprzez usługę mentoringu rozumiemy:
- konsultację projektu/pomysłu na działalność,
- wypracowanie założeń planu promocji usługi/produktu.
- Przez usługi doradcze rozumiemy udzielanie porad i konsultacji w zakresie dotyczącym:
- księgowo-prawnych uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstw,
- marketingu,
- usług IT.
- Przez usługi szkoleniowe rozumiemy organizację i prowadzenie szkoleń/warsztatów/spotkań według następujących zasad:
- organizujemy dla Ciebie bezpłatne szkolenia/warsztaty/spotkania tematyczne, wykorzystując swój potencjał techniczny, ekonomiczny i osobowy,
- zakres tematyczny ustalimy z Tobą, by był on możliwie najbardziej adekwatny do Twoich potrzeb,
- za organizację, przebieg i przygotowanie materiałów szkoleniowych niezbędnych do przeprowadzenia szkolenia/warsztatu/spotkania, odpowiadamy My oraz wskazani przez nas pracownicy,
- w zależności od tematyki szkolenia/warsztatu/spotkania, rekrutujemy osoby prowadzące, posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe we wskazanym zakresie tematycznym.
- Poprzez usługi animacyjne rozumiemy:
- ułatwienie Ci nawiązywania kontaktów ze środowiskiem biznesowym,
- wsparcie Twoich działań przy organizacji wydarzeń, mających na celu promocję produktu/usługi.
- Poprzez usługi promocyjne rozumiemy:
- promowanie Ciebie i Twojej usługi/produktu, w tym poprzez podejmowanie wspólnych działań marketingowych,
- umieszczanie na stronie internetowej www informacji o Twojej działalności,
- możliwość zamieszczania Twoich reklam i znaków firmowych na terenie Słupskiego Domu Start’upów, o ile skonsultujesz to z nami wcześniej.
- Usługi wymienione w § 4 ust. 2 – 7 świadczymy dla Ciebie bezpłatnie.
§ 5
ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ SŁUPSKI DOM START’UPÓW
- Jako zarządzający Słupskim Domem Start’upów, dysponujemy pomieszczeniami przeznaczonymi do rozwijania idei start’upów.
- Decyzja o przyjęciu Cię do Słupskiego Domu Start’upów podejmuje Menadżer.
- Do Słupskiego Domu Start’upów możesz przystąpić w dogodnym dla Ciebie czasie. Jeżeli się na to zdecydujesz, musisz przedłożyć nam następujące dokumenty:
- wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy,
- dokumenty założycielskie: wpis do Centralnej Ewidencji I informacji o Działalności Gospodarczej lub wypis z KRS (o ile posiada),
- oświadczenie o posiadaniu uregulowanych należności publiczno-prawnych i innych względem właściwego Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (jeśli masz zarejestrowaną działalność).
Zastrzegamy sobie prawo do zażądania zaświadczeń potwierdzających w/w informacje.
- Przy wyborze osób/podmiotów korzystających ze wsparcia Słupskiego Domu Start’upów, pod uwagę bierzemy następujące elementy:
- posiadanie statusu mikro, małego lub średniego przedsiębiorstwa,
- posiadanie statusu organizacji pozarządowej, prowadzącej działalność gospodarczą,
- data powstania przedsiębiorstwa,
- innowacyjność usługi/produktu.
- Nie przyjmiemy Cię do Słupskiego Domu Start’upów, jeżeli:
- prowadzisz działalność, zagrażającą środowisku naturalnemu, bądź też uciążliwą dla pozostałych użytkowników Słupskiego Domu Start’upów,
- prowadzisz działalność z naruszeniem obowiązujących przepisów prawnych,
- prowadzisz działalność sprzeczną z powszechnie przyjętymi normami obyczajowymi i etycznymi,
- działasz na szkodę Słupskiego Domu Start’upów lub jego użytkowników.
- Jeżeli Twój wniosek nie spełni kryterium i nie będziemy mogli przyjąć Cię do Słupskiego Domu Start’upów, zwrócimy Ci złożone dokumenty wraz z załącznikami. Jeżeli nie odbierzesz w/w dokumentów w ciągu miesiąca, dokonamy ich zniszczenia.
- Jako zarządzający Słupskim Domem Start’upów, mamy prawo wydać zalecenia dotyczące szczegółowych zasad porządkowych obowiązujących w obiekcie, regulujące m. in.:
- korzystanie z części wspólnych oraz sali szkoleniowej,
- eksploatację przestrzeni biurowej Słupskiego Domu Start’upów.
§ 6
ZASADY DOSTĘPNOŚCI POMIESZCZEŃ SŁUPSKIEGO DOMU START’UPÓW
- Słupski Dom Start’upów dostępny jest dla Ciebie:
- w poniedziałki, środy i piątki w godzinach od 7.00 do 17.00,
- we wtorki i czwartki w godzinach od 10.00 do 20.00.
- Jeżeli chcesz wziąć udział w doradztwie, nie musisz nam tego zgłaszać wcześniej. Wsparcie doradcze świadczone jest według ustalonych dyżurów. Harmonogram dyżurów doradców dostępny jest na naszej stronie www oraz udostępniony do wglądu w siedzibie Słupskiego Domu Start’upów.
- Jeżeli chcesz skorzystać ze wsparcia mentora, musisz się z nim wcześniej umówić. Usługa mentoringu świadczona jest według ustalonego harmonogramu, dostępnego na naszej stronie www i udostępnionego do wglądu w siedzibie Słupskiego domu Start’upów.
- Jeżeli będziesz nietrzeźwy, bądź też znajdziesz się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innych środków psychoaktywnych, nie zostaniesz wpuszczony na teren Słupskiego Domu Start’upów.
- Korzystając z infrastruktury Słupskiego Domu Start’upów, nie ponosisz kosztów eksploatacji pomieszczeń oraz opłat tytułem czynszu.
- Aby móc korzystać z przestrzeni biurowej w Słupskim Domu Start’upów, musisz podpisac z nami umowę udostępnienia powierzchni biurowej. Na jej podstawie protokolarnie przekażemy Ci pomieszczenie i sprzęt, będący przedmiotem umowy.
- Możemy prosić Cię o opuszczenie Słupskiego Domu Start’upów w przypadku, gdy:
- nie przestrzegasz umowy udostępnienia powierzchni biurowej, w szczególności gdy:
- nie przestrzegasz Regulaminu, bądź postanowień umowy użyczenia,
- prowadzisz działalność sprzeczną z obowiązującym prawem,
- działasz na szkodę Słupskiego Domu Start’upów,
- wykorzystujesz użyczone pomieszczenia niezgodnie z ich przeznaczeniem,
- dokonujesz zmian w wyglądzie obiektu lub jego konstrukcji bez naszej wiedzy i zgody,
- złożysz niezgodne z prawdą oświadczenie o posiadaniu uregulowanych należności publiczno-prawnych względem właściwego Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- umowa wygaśnie,
- umowa zostanie wypowiedziana przez Nas lub przez Ciebie.
- nie przestrzegasz umowy udostępnienia powierzchni biurowej, w szczególności gdy:
§ 7
UPRAWNIENIA I OBOWIĄZKI BENEFICJENTÓW
- Twoje uprawnienia:
- masz prawo do korzystania ze wsparcia Słupskiego Domu Start’upów nieodpłatnie, w szczególności z:
- udziału w mentoringu – w wymiarze min. 20 godzin przez okres trwania projektu (łącznie dla wszystkich zainteresowanych),
- doradztwie ksiegowo-prawnym - w wymiarze min. 20 godzin miesięcznie (łącznie dla wszystkich zainteresowanych),
- doradztwie marketingowym - w wymiarze min. 20 godzin miesięcznie (łącznie dla wszystkich zainteresowanych),
- doradztwie IT - w wymiarze min. 20 godzin miesięcznie (łącznie dla wszystkich zainteresowanych),
- szkoleniach w wymiarze min. 5 szkoleń w okresie realizacji projektu,
- usług animacyjnych i promocyjnych,
- pomieszczeń i urządzeń biurowych przeznaczonych do ogólnego użytku,
- ogólnodostępnych mediów (woda, energia elektryczna), z poszanowaniem zasad gospodarności
- masz prawo do umieszczenia reklamy i znaku firmowego, po uprzednim uzgodnieniu z Menedżerem.
- masz prawo do korzystania ze wsparcia Słupskiego Domu Start’upów nieodpłatnie, w szczególności z:
- Twoje obowiązki:
- masz obowiązek przestrzegać Regulaminu oraz zapisów zawartej umowy na otrzymane wsparcie.
- możesz w każdej chwili zrezygnować z naszego wsparcia. Swoją rezygnację musisz nam złożyć na piśmie.
- masz obowiązek:
- dbać o dobry stan pomieszczeń, z których korzysta,
- utrzymywać porządek i czystość w użyczonych pomieszczeniach oraz pomieszczeniach użytku ogólnego,
- przestrzegać przepisów BHP i przeciwpożarowych,
- zgłaszać wszelkie zauważone usterki,
- użytkować mienie z należytą starannością, zgodnie z przeznaczeniem,
- zachować poufność o danych innych korzystających i ich działalności,
- uprzatnąć i doprowadzić udostępnioną przestrzeń do stanu pierwotnego – za wyjątkiem zmian, które zostały pisemnie przez nas zaakceptowane, w przypadku opuszczenia Domu,
- stosować się do zarządzeń i poleceń Słupskiego Domu Start’upów w sprawie funkcjonowania obiektu.
- Na terenie Słupskiego Domu Start’upów nie wolno Ci:
- zaśmiecać budynku,
- spożywać alkoholu,
- wynosić mienia,
- udostępniać kluczy osobom nieupoważnionym,
- odstępować udostępnionej powierzchni biurowej osobom nieuprawnionym,
- używać urządzeń wytwarzającym nadmierny hałas,
- używać elektrycznych urządzeń grzewczych bez naszej zgody,
- umieszczać w ciągach komunikacyjnych urządzeń i przedmiotów mogących utrudniać przemieszczanie się osób.
§ 8
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SŁUPSKIEGO DOMU START’UPÓW WOBEC OSÓB TRZECICH
- Swoją działalność prowadzisz na własne rachunek i własne ryzyko.
- Nie jesteśmy Twoim wspólnikiem w prowadzonej działalności i nie ponosimy w stosunku do osób trzecich odpowiedzialności za Twoje działania lub zaniechania.
- Zobowiązujemy się dochować należytej staranności w zabezpieczeniu lokalu, jednak nie odpowiadamy za Twoje rzeczy pozostawione w biurze.
- Za uszkodzenia, zniszczenia mienia znajdującego się w Słupskim Domu Start’upów odpowiadasz Ty. Wartość powstałych strat ustalamy My. Za wyrządzoną szkodę ponosisz odpowiedzialność materialną, do wysokości tejże szkody.
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Każdorazowa zmiana w niniejszym Regulaminie wymaga poinformowania Cię o tym fakcie.
- Regulamin dostępny jest na stronie www oraz w siedzibie Słupskiego Domu Start’upów.
- Regulamin obowiązuje od dnia
- W przypadku zmiany Regulaminu, masz prawo do rozwiązania umowy w ciągu 7 dni.
pliki do pobrania